Ogrom pań posiada kłopoty z mięśniami dna miednicy…

Sporo kobiet ma problem z mięśniami dna miednicy, które również zwane są mięśniami Kegla. Po porodzie lub wraz z upływem czasu są one znacznie słabsze. Niestety większość kobiet pracuje zazwyczaj w pozycji siedzącej, co także wpływa źle na stan ich mięśni. Dodatkowo brak aktywności ruchowej, siedzący tryb życia znacznie pogarsza sprawę. Na szczęście można temu zaradzić. Są odpowiednie ćwiczenia mięśni dna miednicy. Możemy je robić prawie wszędzie i o każdej porze dnia. Najprościej zacząć je w toalecie w trakcie oddawania moczu. Możemy naprzemiennie oddawać mocz i hamować jego strumień poprzez zaciskanie mięśni. Leżąc w łóżku, stojąc czy siedząc również można ćwiczyć mięśnie. Najlepiej zaciskać je a także naprzemiennie rozluźniać w paru powtórzeniach, najlepiej kilka razy codziennie. Przy tym miejmy na uwadze, żeby dodatkowo nie napinać mięśni brzucha oraz mięśni pośladkowych. Wraz z wiekiem lub po porodzie kobiety doświadczają także przechodząc przez takie coś jak wypadanie pochwy a także wysiłkowe nietrzymanie moczu. Na tego typu dolegliwości z pewnością pomagają ćwiczenia mięśni Kegla a oprócz tego bardziej aktywny tryb życia. W razie wątpliwości można udać się do odpowiedniego specjalisty a najlepiej ginekologa po radę. Takie ćwiczenia pomogą zniwelować kłopoty zdrowotne a ponadto znacznie poprawią jakość życia seksualnego.

Autor: obniżanie narządów rodnych

Dodaj komentarz